Sunday 7 November 2010

Dressing up is dressing off

England is quite famous for its numerous funny university traditions. Societies, book clubs, bar crawl and FANCY DRESS PARTY!! The last one named is actually one of my favourite to watch. I remember my first year in the country encountering few drunk fairies and tipsy golf players, but this year, as a bartender on campus, I've reach an all new level. There are many recurrent themes: famous people, heroes and vilains, anything but clothes. But a major theme always comes back, mostly for the ladies: the sluttier, the better. Dressing up is actually the best excuse to dress off. Slutty Marilyn, slutty Catwoman, slutty girl in a plastic bag. Rule number one : do show your belly. Rule number 2 : do show your butt. Rule number 3: do show your legs. Rule number 4 :  do not be shy, it's just a fancy dress. Yes, because this is the point, you are not slutty, you just pretend to be. Oh dear god, what have I done with my youth. I have missed a whole universe of non-guilt teasing. Damn you France.

L'Angleterre est très célèbre pour ses nombreuses traditions universitairesSociétés, clubs de lecture, tournée des bars et les fameuses SOIRÉES DÉGUISÉES! La dernière nommée est une de mes préférés à observer. Je me souviens lors de ma première année ici avoir croisé quelques fées en sevère état d'ébriété et des joueurs de golf pompette, mais cette année, en travaillant comma barman sur le campus, j'ai atteint un tout nouveau niveau. Il existe de nombreux thèmes récurrents: gens célèbres, héros et vilains, 'tout sauf des vêtements'. Mais un thème majeur revient toujours, surtout pour les minettes: le plus c'est sexy, le mieux c'est. Se déguiser est en fait le meilleur prétexte pour se deshabiller. Sexy Marilyn, sexy Catwoman, fille sexy dans un sac plastique. Règle numéro un: montrer son ventre. Règle numéro 2: montrer ses fesses. Règle numéro 3: montrer ses jambes. Règle numéro 4: ne pas être timide, c'est juste un déguisement. Oui, parce que c'est bien là le but du jeu, vous n'êtes pas une fille faciles, vous faites juste semblant. Oh Mon Dieu, qu'ai-je fait avec ma jeunesse?! J'ai manqué tout un univers d'allumage non-coupable. Maudite sois-tu France.

1 comment: